Pagina's

zaterdag 30 november 2013

A is van Annelies (Annelies ABC)

Alweer meer dan een jaar geleden.
ABC zag ik langskomen bij de blog van Jiami en ik vond hem eigenlijk wel heel erg leuk, vandaar dat hij vandaag ook op mijn blog verschijnt. Bij dit artikel moet ik van elke letter van het alfabet iets persoonlijks verzinnen dat over mij gaat. Wil je wat meer over mij weten of ben je gewoon benieuwd? Klik dan snel verder!
Ariana Grande. Ik denk dat jullie door mijn Artikel over Ariana Grande allemaal wel weten dat ik geobsedeerd ben door Ariana, al is het de laatste tijd wel alweer minder! Wisten jullie trouwens dat Ariana elke dinsdag een kerstliedje uitbrengt, volgens mij dit ze dit 4 keer, nu ik dit schrijf is het 20 november en heeft ze net haar eerste liedje uitgebracht, het is een cover van Last Christmas met een eigen draai.
Bang. Angsten, fobies. Ja ook ik heb ze. Ik heb namelijk een hobofobie. Niet te vergelijken met homofobie. Ik ben namelijk niet bang voor homo's en lesbische mensen, maar voor zwervers. Hoe vervelend ik het ook vind, en hoe erg ik mijzelf hierbij dan ook niet snap. Elke keer al hoor of lees ik er iets over krijg ik kriebels en ga ik zweten, al zie ik er één, ben ik heel onvoorspelbaar. Van veraf is het nog te doen, ik loop snel wel. Maar al staat er één opeens voor me ga ik bibberen, huilen, ik verstijf en kan niks meer uitbrengen. Terwijl zij ook maar mensen zijn. Is jullie trouwens opgevallen hoe vaak ik ze bij de 'naam', heb benoemd. 1 keer, ik probeer dit namelijk echt te vermijden.
Creatief. Ik ben redelijk creatief. Vroeger hield ik van knutselen. En ik houd altijd eigenlijk al van zingen en acteren. En fotografie zit er ook al aardig bij, al moet ik hier wel echt zin in hebben.
Depressief. Ik heb vanaf groep 7 een depressie. Deze heb ik gekregen doordat ik heel weinig vriendinnetjes had op school en heel erg werd gepest door iemand. Dit werd alleen niet geloofd door leraren en leerlingen en werd daarom erg onzeker over de waarheid. Ik ben in de 2e klas naar therapie gegaan en ben daar na 3 jaar mee gestopt. Ik kan niet zeggen dat ik geen depressie meer heb, maar ben toch erg goed op weg om dit te winnen. Ik denk trouwens dat de depressie altijd wel in mij blijft leven, maar dat ik hem gewoon de baas moet zijn.
Eten. Eten, voedsel. Moeilijk voor mij, want ik lust eigenlijk bijna niets. Ik lust echt heel weinig en daar baal ik echt enorm erg van. Als ik mocht kiezen zou ik echt alles lekker vinden, behalve al het voedsel wat niet goed voor je is, fastfood bijvoorbeeld.

foto.JPG weergeven in diavoorstelling
Sorry, ik kreeg de foto niet goed gedraaid.






Fashion is niks voor mij. Ik kan het niet, shoppen. Ja, voor mijn vriend kan ik dit heel goed. Maar bij mijzelf word ik heel erg onzeker. Past dit wel bij mij, maakt dit mij niet dik, is het wel de goede kleur, de goede maat en zal ik het wel dragen. Ik vind heel veel dingen leuk, zoals het peplum shirtje, alleen wist ik niet of dit me wel stond. Ik heb hem een keer aangedaan en zag toen dat het me wel degelijk stond. Toch heb ik hem niet gekocht, waarom? Weet ik eigenlijk niet meer.

Gek. Ik ben eigenlijk best wel gek. Ik lust bijna niks wat gezond is, maar probeer wel af te vallen. Ik ben heel erg rommelig, maar houd van ordenen. Ik houd van make-uppen, maar doe het nooit.
Haar problemen. Ik heb nooit zin om mijn haar te doen, maar wil wel dat het altijd leuk zit. Die combinatie samen gaat erg moeilijk. Plus het probleem dat ik altijd iets anders wil met mijn haar. Vorig jaar toen ik de kappersopleiding begon had ik 10 centimeter uitgroei toen ik besloot mijn haar rood te verven. Dit bleek donkerrood/paars te worden en dat vond ik lelijk. Ik 2 maanden daarna mijn haar geblondeerd. Met gevolgen van dien. Mijn haar was zo droog als wat en leek wel een afro kapsel. Hierdoor heb ik in april besloten om alles eraf te halen en een Miley Cyrus kapsel te nemen. Een Miley kapsel is het niet helemaal geworden maar ik ben wel echt heel erg kort gegaan. Natuurlijk heb ik hier heel veel spijt van, dat wist ik van te voren al, maar het was echt gewoon eventjes nodig. Gelukkig is het nu alweer wat langer. Maar ik wil mijn haar weer helemaal lang.
Irritaties. Ik kan mij echt heel erg irriteren aan de kleinste dingetjes. Sommige spellingfouten zoals enigste, in plaats van enige.Rillingen. Dit terwijl ik het zelf natuurlijk ook niet allemaal vlekkeloos doe, ik heb een dorps accent en zeg altijd 'ken' in plaats van 'kan', 'achterrekkie' in plaats van 'bagagedrager' en zo heb ik nog wel meer dingen.
Jarig. Ik ben jarig op 4 oktober, dit is op dierendag. Hier maakte ik vroeger altijd grapjes over en vond het altijd echt heel erg leuk!

Kinderen. Babies, kindjes. Ik wil het. Ik ben dan nog maar 18 maar weet zeker dat ik later kindjes wil, het liefst gister dan vandaag. Ik weet niet, maar dit lijkt mij gewoon heel erg leuk.
Lui. Ik ben echt onwijs lui. Ik doe liever niets dan dat ik actief moet zijn. Dit is echt een hele slechte eigenschap en ik ben er dan ook totaal niet trots op. Elke week probeer ik actiever te zijn, maar helaas mislukt dit elke keer weer.
Meisjes-meisje. Nope, that's not me! Ik moet ook niet zeggen dat ik een tomboy(zo noem je dat toch) ben. Ik houd niet van dat meisjesachtige gedoe, altijd drama en gedoe. Nee, geef mij maar jongens. Zij maken nergens een drama van en als ze je niet mogen zeggen ze dat in je face, geen achterbaks gedoe. Kwa dat ben ik misschien een tomboy, en vaak ook met mijn uiterlijk. Dat komt omdat ik erg lui ben, ik heb nooit zin om mijn haar in model te brengen, of om make-up op te doen. Al vind ik dit soort dingen dan ook weer heel erg leuk om te doen, zo af en toe.
Nieuw Zeeland. Ik heb een deel Nieuw-Zeelands in mij. Mijn moeder is namelijk in Nieuw Zeeland geboren. Haar ouders komen beide uit Nederland, maar toch maakt dit me wel een deels Kiwi (benaming voor Nieuw Zeelanders). 
Ordenen. Ik heb eens stage gelopen bij een kapper en toen vroeg ze mij of ik alle shampoo's netjes wilde zetten. 3 uur later kwam ik terug. Ze was een beetje boos dat ik zo lang 'wegbleef', maar toen ze ging kijken stond haar mond open van verbazing. Ik had namelijk alle shampoo's op kleur en type (shampoo/conditioner etc.) geplaatst. Ze was er echt heel blij mee. Dit heb ik eigenlijk overal behalve thuis. Thuis is echt alles een rommeltje, maar al vraagt iemand mij om iets te doen en ze daarna netjes terug te leggen, krijg ik altijd de neiging om alles op volgorde te leggen.
Oh oh Cherso, totaal niets voor mij! (wel grappig om te kijken tho!)
Preuts. Ik ben heel preuts. In deze tijd zijn er veel meiden bij mij in de omgeving die zoenen op feestjes met vreemde en het bed delen met willekeurige personen wanneer ze daar zin in hebben. Ik heb zelf altijd voor mezelf afgesproken dat ik dit pas doe als ik echt verliefd ben en denk dat dat mijn ware is. Zoenen, hartstikke leuk en hartstikke lekker, maar alleen met vriendjes. Met Alcohol had ik vroeger met mijzelf een afspraak, niet drinken tot het legaal is voor mij, ik ben nu 18 en drink nog steeds niet.
Quotes. Ik vind quotes heel erg mooi en leuk om op te zoeken. Zelf heb ik niet echt een quote maar als ik er één zou hebben zou dat denk ik gaan over genieten en niet te veel zorgen maken. Dat doe ik namelijk wel maar moet ik minderen.
Rommelig. Ik ben heel erg rommelig, thuis. Al zit ik op stage, werk of bij mijn vriend weet ik al mijn spullen meteen weer op te ruimen en netjes te houden. Maar zodra ik thuis ben gooi ik alles op de grond en kijk ik er niet meer naar om. Ik ruim het pas op als ik daar zin in heb, dit word gelukkig steeds vaker dat ik hier zin in heb. Maar als ik geen zin heb om op te ruimen, lukt het mij ook echt totaal niet.
School. Ik zit nog op school. Op dit moment zit ik in mijn 1e jaar bij de MBO opleiding Secretaresse. Ik ben in de 2e klas van Havo naar Vmbo-t gegaan omdat ik depressief werd en daarom werd school mij eigenlijk een beetje te veel.
Teske. Noem me raar, of mij vriend. Maar ik kan met mijn vriend naar filmpjes kijken van Teske zonder dat hij zich gaat vervelen. Mijn vriend vind Teske namelijk een heel mooi meisje. We maken dan ook vaak grapjes over dat hij verliefd is op haar. Dit is vooral onze humor, mensen snappen dit meestal niet.

Uitstellen. Nog een talent wat ik haat. Ik stel altijd alles uit, kamer opruimen, sporten, alles. Behalve opstaan en naar school gaan. Liever een half uur te vroeg dan 1 minuut te laat.
Vriendje. Ik heb nu alweer bijna anderhalf jaar verkering met mijn vriend en ben nog steeds echt heel erg blij met hem. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Hij is mijn beste vriend, mijn soulmate. Ik kan met hem praten alsof ik hem al 18 jaar ken en word hem nooit zat, hoe druk en gemeen (mij pesten/plagen) hij ook kan zijn.
Wonen. Ik woon bij mijn ouders, maar zou heel graag samen met mijn vriend een huisje willen. Helaas lukt dit niet omdat ik nog geen vaste baan heb en dan zouden we niet kunnen eten.
X-factor. Daar wilde ik vroeger altijd aan mee doen. Ben blij dat ik dit niet mocht, want ze maken eigenlijk gewoon misbruik van je.
Youtube. Door youtube heb ik het bloggen ontdekt. Ik houd van Youtube, je kan er echt alles vinden en ik heb dan zelf ook een youtube account.
Zussen. Ik heb 2 hele lieve zussen. Één van hun woont niet meer thuis en zie ik niet zo vaak meer, mijn andere zus zie ik dan weer net iets te vaak. Maar ondanks dat zijn het mijn zussen en houd ik van ze!

Je wilt het niet geloven, maar ik heb bij elkaar 2 uur aan dit artikel gezeten, heb dan ook alle letters en ben erg redelijk tevrede over. 

Wat is iets wat ik nog van je moet weten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten