Pagina's

dinsdag 27 augustus 2013

Rijlessen

Toen ik een jaar geleden mijn vriend leerde kennen, was hij bezig met zijn rijbewijs, ik vond het eigenlijk wel een stoer idee, 'mijn vriendje heeft zijn rijbewijs en mag rijden'! Ik vond het ook al zo stoer dat hij zijn scooter rijbewijs had en kon dan ook heel erg genieten als ik bij hem achterop zat. Toen hij in januari zijn rijbewijs haalde en een maand later zijn eigen auto had, begon het bij mij ook te kriebelen om te beginnen met rijden. Zo kreeg ik dus de theorieboek van mijn vriend en begon ik met leren.

Nu, alweer een half jaar verder, heb ik mijn eerste rijles er al weer op zitten en ik vind het echt heel erg leuk! Natuurlijk ben ik er nog niet heel erg goed in, maar dat is logisch. Zo mocht ik op het begin alleen maar gas geven en sturen. Ik slingerde op het begin een heel klein beetje omdat ik niet ver genoeg keek en dus steeds een klein beetje moest bij sturen, maar weer te veel bij stuurde. Mijn rij-instructeur zei tegen mij dat ik ver naar voren moest kijken, en dus deed ik dat, alleen dat. Ik lette niet meer op hoe hard ik reed en ik reed dus steeds veel te hard. (100km/u waar ik 80km/u mocht rijden)

Helaas heb ik mijn eerste theorie examen er ook al op zitten, die heb ik met 2 fouten te veel niet gehaald. Hier baalde ik natuurlijk onwijs van, maar er is niks aan te doen.

Omdat mijn vriend al een eigen autootje heeft hoef ik daar dus niet naar te kijken. Mijn vriend gebruikt zijn auto alleen maar in het weekend, dus wanneer ik mijn rijbewijs heb mag ik zijn auto gebruiken.

Ben jij al met je rijbewijs bezig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten